Rør købes

Køb, salg og bytte af fyrværkeri relaterede effekter - fx. værktøj, bøger, stativer osv.
Post Reply
Message
Author
DKfyrvaerkeri.dk
Posts: 6
Joined: Wed, 28. Nov 2007, 12:39
Location: Århus
Contact:

Hvilke priser fandt du?

#1 Post by DKfyrvaerkeri.dk »

Hej ninoen. Jeg er meget interesseret i at høre hvilken løsning og pris du fandt på dine højtryksrør. Står muligvis overfor at skulle indkøbe en mængde rør. På forhånd tak
DKfyrvaerkeri.dk - Et sikkert valg

ninoen
Posts: 11
Joined: Wed, 23. Aug 2006, 21:20

rør

#2 Post by ninoen »

jeg har lagt sagen lidt på "is" da jeg tror det vil være bedre med nogle færdiglavede gladsfiberrør fra kina er bedre, så slipper jeg for at forarbejde dem selv (alt besværet). Men hvis du har et bedre råd er jeg lutter øre.

User avatar
PyroGuf
Posts: 119
Joined: Wed, 1. Feb 2006, 10:42
Location: Danmark
Contact:

Re: rør

#3 Post by PyroGuf »

Tør I bruge glasfiberrør? Jeg har altid skudt i PE rør - de er jo elastiske hvorimod glasfiber er sprødt... ? Hvad med stål - nogen erfaringer med det?
ninoen wrote:jeg har lagt sagen lidt på "is" da jeg tror det vil være bedre med nogle færdiglavede gladsfiberrør fra kina er bedre, så slipper jeg for at forarbejde dem selv (alt besværet). Men hvis du har et bedre råd er jeg lutter øre.
Venlig Hilsen,
Peder Lauridsen

Anders
Posts: 29
Joined: Sun, 17. Dec 2006, 21:47
Location: Vejle
Contact:

#4 Post by Anders »

Hej.

Jeg har set flere udenlandske fyrværkere der brugte og skamroste stålrør. Jeg har dog aldrig set det i Danmark. Alene vægten og den teoretiske mulighed for skarpe sprængstykker, er dog rigeligt til at jeg stadig ville anbefale HDPE rør.

MHT. HDPE rør, så kan de bl.a. købes her: www.midtjysk-aqua.dk

mvh

Anders

DKfyrvaerkeri.dk
Posts: 6
Joined: Wed, 28. Nov 2007, 12:39
Location: Århus
Contact:

HDPE holder (tror jeg)

#5 Post by DKfyrvaerkeri.dk »

Tror helt klart også at HDPE vil være det mindst farlige rør i tilfælde af rørsprængning! Så det bliver da nok også mit valg.
Jeg har i øvrigt tænkt på om der er nogen der ved hvad de teoretiske højder på røret skal være. Her tænker jeg for at røret skal have en vis højde for at luftbomben når tilstrækkeligt op! Er det noget der har betydning eller skal røret bare være "nogenlunde" højt?
Peter
DKfyrvaerkeri.dk - Et sikkert valg

Anders
Posts: 29
Joined: Sun, 17. Dec 2006, 21:47
Location: Vejle
Contact:

#6 Post by Anders »

Jeg har haft de anbefalede rørlængder fra Vulcan til at ligge i en årrække. Desværre, blev de smidt ud under den sidste oprydning. Til gengæld faldt jeg over denne hjemmeside: www.wichitabuggywhip.com/fireworks/tables.shtml

Den har en masse forskellige oversigter, bl.a. minimumslængder for afskydningsrør. Jeg kender ikke forfatteren, så lad være med at komme efter mig, hvis det ikke er korrekt, men det ser nu nogenlude fornuftigt ud :-)

mvh

Anders

Ronnie
Posts: 3
Joined: Sun, 22. Jul 2012, 22:16

rør

#7 Post by Ronnie »

pe-100 rør er helt fint at bruge man kan få dem i alle mm og godstykkselen er 8 mm

PovlValeur
Posts: 8
Joined: Mon, 12. Oct 2015, 17:42

Re: Rør købes

#8 Post by PovlValeur »

Tråden er gammel, men faldt lige over denne:
http://www.error.dk/default.asp?mainmenu=1&submenu=30
mvh povl

Post Reply