Nye regler !!

Kommentarer og oplevelser i forbindelse med uddannelsen og godkendelsen som Festfyrværker
Post Reply
Message
Author
Pyropeter
Posts: 4
Joined: Wed, 14. Nov 2007, 17:01

Nye regler !!

#1 Post by Pyropeter »

Frisk hjemvendt fra kursus kan jeg berette at sikkerhedsstyrelsen varsler nye regler fra Marts 08.

De nye regler fjerner muligheden for at opbevare 1,5 kg NEM privat. Al opbevaring skal ske i godkendte lokaler og skal godkendes.

Efter Marts 08 skal al afskydning af fyrværkeri udenfor sæsonen anmeldes / ansøges hos kommunalbestyrelsen.

Christian
Posts: 1
Joined: Mon, 18. Feb 2008, 21:55

#2 Post by Christian »

Det lyder da fuldstændigt vandvittigt. Men det med at man ikke må skyde uden for sæson har været gældende lang tid... desværre... :(

Anders
Posts: 29
Joined: Sun, 17. Dec 2006, 21:47
Location: Vejle
Contact:

#3 Post by Anders »

Den var såmænd god nok Christian. Hvis du bare er indehaver af et scenefyrværkercertifikat, så er du undtaget fra reglen der begrænser affyringsperioden. Det var "kun" de private forbrugere der blev ramt af den regel.

Nu rumler det så lidt fra styrelsen, at vi andre også skal en tur forbi beredsskabschefen, inden vi kan antænde nogen lunter. Jeg har selv været med til et af de møder med SIK, hvor stramningen var oppe at vende, så jeg var godt klar over at der sikkert ville ske et eller andet.

Nu undrer det mig så lidt, at jeg intet har hørt fra officiel side ang. regelændringen. Jeg er både scene- og festfyrværker, så de kender mig godt derinde, og det var da ærligt talt ikke en stor ting lige at sende en besked, til de forholdsvis få fyrværkere her i landet. Deres hjemmeside røber iøvrigt heller intet.

Det kan nu nok iøvrigt være det samme...... De enkelte politikredse kendte intet til undtagelsen alligevel, så man fik alligevel bøvl hvis de ikke fik nogen ansøgning derinde. Men det er nu lidt synd for alle de fyrværkerisælgere der tog et scenefyrværkercertifikat, bare for at kunne præsentere deres nytårsfyrværkeri hele året.


Anders

Post Reply