Mangler sted at blive uddannet

Kommentarer og oplevelser i forbindelse med uddannelsen og godkendelsen som Festfyrværker
Post Reply
Message
Author
Stefan
Posts: 1
Joined: Sun, 21. Jan 2007, 0:35

Mangler sted at blive uddannet

#1 Post by Stefan »

Hey derude!

Da jeg hele mit liv har været meget fascineret af fyrværkeri er jeg nu kommet frem til konklusionen, at nu skal det være. Grunden til det er, at jeg har en del tit nu, da jeg fik mit studenterkurses sidste sommers og derfor er i gang med sabbatåret inden en videregående uddannelse.

Jeg har læst på sikkerhedsstyrrelsens hjemmeside, at man kun kan blive optaget på kurset, hvis man har en aftale med en fyrværker om, at man kan komme med til afbrænding af 50 shows. Men hvor findes der sådan én jeg kan ringe til og spørge?

Jeg bor omkring Løkken i Nordjylland, så det skal helst være heroppe! Hvordan kommer jeg videre med denne spændende uddannelse?

Mvh Stefan

Anders
Posts: 29
Joined: Sun, 17. Dec 2006, 21:47
Location: Vejle
Contact:

#2 Post by Anders »

Hej Stefan.


Uha, det er ikke sikkert at det bliver så let igen. Som sikkerhedsstyrelsen skriver så skal du have mindst 50 arrangementer sammen med en godkendt fyrværkeri, og det er ikke nok, at I på tro og love fortæller SIK at dem har I været igennem. Dit navn skal fremgå på de enkelte polititilladelser fra hvert enkelt arrangement. Som noget nyt er SIK desuden begyndt at gennemføre stikprøvekontroller, for at sikre at de folk der står i ansøgningen også er tilstede. 50 arrangementer er ganske mange og det er sandsynligvis ikke noget du opnår på et år.

Det største problem ligger dog et andet sted. Som du selv er inde på, så skal du have fundet en fyrværker der vil uddanne dig. Det er dog de færreste fyrværkere der er helt vilde med at uddanne deres egne kommende konkurrenter, og det er derfor vigtigt at du får et godt forhold til en fyrværker, inden du bliver alt for ivrig med at presse en uddannelse igennem.

Intet er dog umuligt og der findes mange flinke mennesker derude. Start med at kontakte de nærmeste fyrværkere (internettet er din ven her) og få en snak med dem. Tilbyd din arbejdskraft i travle stunder og se om ikke I kan få noget op at stå. ALLE har travlt Skt. Hans aften.

I øvrigt kan du godt gennemføre sikkerhedsstyrelsens kursus uden de 50 arrangementer. Du kan bare ikke få dit certifikat før du har alle arrangementerne i hus.

Held og lykke med projektet.


Anders Lorentzen

Armydudedk
Posts: 22
Joined: Wed, 6. Sep 2006, 14:40

#3 Post by Armydudedk »

hej Stefan

som andres skriver er det bare at grive fat i en fyrværker.

men du skal bare være indstillet på det er røve dårlige arbejdstider, det er et af de farligste job, og i de fleste tilfælde ingen løn under uddannelse og du skal være indstillet på at de forskellige fyrværkeri virksomheder ligger godt spredt, så du skal også være indstillet på at ville køre til fyrværkerens adresse, og ikke få en krone for det! . . . meed andre ord det skal virkelig være lysten der driver værket!!!!

kasperlarsen0308
Posts: 2
Joined: Mon, 4. Jan 2010, 18:46

alder

#4 Post by kasperlarsen0308 »

hej hvor gammel skal man være for at blive fyrværker for jeg er 19 bliver 20 til sommer og min største drøm er at blive fyrværker

DELETED

a

#5 Post by DELETED »

DELETED

ninoen
Posts: 11
Joined: Wed, 23. Aug 2006, 21:20

Udd. som fyrværker

#6 Post by ninoen »

Hej

Skriv en mail til info@trierfyr.dk

Vi kunne godt bruge en hjælper til vores shows.

Mvh

Martin

PovlValeur
Posts: 8
Joined: Mon, 12. Oct 2015, 17:42

Re: Mangler sted at blive uddannet

#7 Post by PovlValeur »

Ingen løn under uddannelse og elendige arbejdstider!

Jeg er pt føl hos Martin som har svaret i tråden tidligere. Får nogle rigtig fede oplevelser - og som Martin sagde, kan vi altid bruge flere!

Skriv til info@trierfyr.dk og så er jeg sikker på at der er plads til dig!

mvh Povl

Post Reply