Fyrværker

Kommentarer og oplevelser i forbindelse med uddannelsen og godkendelsen som Festfyrværker
Post Reply
Message
Author
Brøndum
Posts: 1
Joined: Mon, 18. Jan 2010, 16:58
Location: Middelfart

Fyrværker

#1 Post by Brøndum »

Hej hej Pyronørder :P

Med henblik på selv at komme igang med fyrværkeruddannelsen, herunder deltagelse i 50 shows ( :shock: ) er jeg nødt til lige at høre lidt fra nogle erfarne gutter...

Hvor mange shows har sårn en standard fyrværkerbiks ca. årligt og skal alle arrangementerne nødvendigvis være med den samme fyrværker. kunne jo være man ku overtale et par stykker til at ha hjælper med og derved nedsætte varigheden en smule..

håber på lidt input og hvis der er nogen i nærheden af mig der kunne bruge en lærenem 30 årig gut så sig endelig til.. :D

Brøndum

Anders
Posts: 29
Joined: Sun, 17. Dec 2006, 21:47
Location: Vejle
Contact:

#2 Post by Anders »

Du kan skrabe dine arrangementer ind med hvilken som helst fyrværker det skal være. Du skal bare være opmærksom på, at dit navn skal fremgå at den ansøgning som fyrværkeren sender ind til beredskabet. Det er ikke nok at du bare møder op til arrangementet.

Mht. antallet af arrangementer, så svinger det meget fra fyrværker til fyrværker. Jeg har dog hørt at der årligt skulle fyres omkring 1000 fyrværkerier af i Danmark. Det er et gammelt tal, og jeg kan mistænke det for at ligge i overkanten af det reelle tal.

Personligt tog det mig 3 år at samle de 50 arrangementer. Husk dog, at det godt kan lade sig gøre at tage uddannelsen før du har 50 arrangementer. Du får bare ikke dit certifikat før de er der allesammen.

mvh

Anders

PovlValeur
Posts: 8
Joined: Mon, 12. Oct 2015, 17:42

Re: Fyrværker

#3 Post by PovlValeur »

Gammel tråd, men vil lige dele en erfaring.

Man kan godt tage kurset som festfyrværker (som Anders sagde) inden man har haft de 50 arrangementer - så er man kun autoriseret scenefyrværker indtil alle 50 er i hus.

mvh Povl

Post Reply