Shows i Danmark?

Henvisninger, anmeldelser og kommentarer til fyrværkerishows i Danmark og udlandet.
Post Reply
Message
Author
larso
Posts: 12
Joined: Thu, 27. Jul 2006, 11:24
Location: Farum Kbh.

Shows i Danmark?

#1 Post by larso »

Hej.

Jeg har forgæves prøvet at finde et sted på nettet hvor man kan finde en oversigt over shows i Danmark, men uden held.

Er der nogen der har en ide om hvor man skal søge eller om en eller anden har lavet en side med shows i Danmark udover DM i Silkeborg naturligvis.

Hilsen Lars

User avatar
PyroGuf
Posts: 119
Joined: Wed, 1. Feb 2006, 10:42
Location: Danmark
Contact:

Re: Shows i Danmark?

#2 Post by PyroGuf »

Hej Lars,

du finder naturligvis listen hér på siden ;-) Hvis ellers nogen har lysten og viden til at lægge informationen ind... Det var i hvert fald tanken bag dette område på Pyroforum.

jeg tror desværre ikke der findes en sådan fælles oversigt - de enkelte festfyrværkerifirmaer har ingen interesse i at reklamerere med arrangementet. De ser ofte et fyrværkeri som en opgaven der leveres for en kunde. Jeg tror du har bedst chance for at finde det via dagspressen fra de enkelte byfestarrangører etc.

Ellers ville en offentlig liste over tilladelser fra politiet til afbrænding af festfyrværkeri være et godt sted at lede - nogen der kender en sådan?
Venlig Hilsen,
Peder Lauridsen

larso
Posts: 12
Joined: Thu, 27. Jul 2006, 11:24
Location: Farum Kbh.

Ja det tar sgu sin tid!

#3 Post by larso »

Jeg fandt en del efter en hæftig research:

KBH, Fredag den 4. august, kl. 23.50
Stort festfyrværkeri over Københavns Havn, Vandfestival, Kulturhavn 2006

HUMLEBÆK, Lørdag den 12. august, kl. 23.00
Nordsjællands største festfyrværkeri, Humlebæk Sommerfest

Helsingør: Baltic Sail kl. 23 stort jubilæumsfyrværkeri.

GLADSAXE, Lørdag den 19. august, kl. 22.00
Festfyrværkerik, Gladsaxedagen

HERLEV, Lørdag den 19. august, kl. 23.45
Elverparken, Herlev Festival

FÆLLEDPARKEN, Tirsdag den 29. august kl. 21
Festfyrværkeri i forb. med stafet-arrangement

Ja så er spørgsmålet blot hvor stort disse fyrværkerier i virkeligheden er, ofte står der jo kæmpe ved allesammen hvis de varer 5 minutter.

Hilsen Lars

Cordobian
Posts: 4
Joined: Sat, 26. Aug 2006, 14:31
Contact:

#4 Post by Cordobian »

Hej Lars

I slutningen af september skal vi lave et "kæmpe" festfyrværkeri på en flydepram ud for den nye opera i København, men da det ligger meget tæt på Amalienborg, venter vi stadig på en skriftlig tilladelse fra hofmasskallet. Det burde dog ikke blive noget problem, da vi flere gange har skudt af for kongehuset med hans kongelige højhed Prins Henrik selv ved styrepulten. Jeg vender frygteligt tilbage når jeg kender den exacte dato og tidspunkt for afskydningen, men "kæmpe" kan jeg nok love at det bliver...

Både du og alle andre skal selvfølgelig være velkommen som tilskuer, men bedst ses det nok fra havnekajen ud for Amalienborg.

med venlig hilsen
Cordobian

larso
Posts: 12
Joined: Thu, 27. Jul 2006, 11:24
Location: Farum Kbh.

Alletiders

#5 Post by larso »

Det lyder jo lovende - jeg venter spændt på at høre nærmere.
Hilsen Lars

Søren Momsen
Posts: 3
Joined: Sun, 7. Sep 2008, 22:06

Re: Alletiders

#6 Post by Søren Momsen »

larso wrote:Det lyder jo lovende - jeg venter spændt på at høre nærmere.
Hilsen Lars
Det glæder jeg mig til at se.

Med venlig hilsen Søren
Søren Momsen

Post Reply