Mindre interesse for fyrværkeri?

Hvad skrives der om fyrværkeri i pressen og kommentarer hertil.
Post Reply
Message
Author
User avatar
Rukro
Posts: 5
Joined: Mon, 18. Dec 2006, 13:20
Location: Rødekro
Contact:

Mindre interesse for fyrværkeri?

#1 Post by Rukro »

Ifølge TVSyd er interessen for fyrværkeri faldet efter ulykken i Seest.

http://tvsyd.dk/page/13?article_id=18717
Trods de seneste dages voldsomme fyrværkeriulykker er de fleste danskeres interesse for fyrværkeri faldet. Det mener lederen af Fyrværkerikampagnen, der beskriver danskernes forhold til fyrværkeri som gammeldags efter eksplosionen for to år siden i Seest.

jesper.wind
Posts: 3
Joined: Fri, 22. Dec 2006, 10:02
Location: Sjælland

Re: Mindre interesse for fyrværkeri?

#2 Post by jesper.wind »

Rukro wrote:Ifølge TVSyd er interessen for fyrværkeri faldet efter ulykken i Seest.

http://tvsyd.dk/page/13?article_id=18717
Trods de seneste dages voldsomme fyrværkeriulykker er de fleste danskeres interesse for fyrværkeri faldet. Det mener lederen af Fyrværkerikampagnen, der beskriver danskernes forhold til fyrværkeri som gammeldags efter eksplosionen for to år siden i Seest.
Hej derude.

Jeg tror desværre også, at de mange regler for fyrværkeri, er begyndt at virke (negativt) folk vil gerne have fyrværkeri og meget gerne noget der er smukt og effektfuldt - men meget af det man i dag, kan købe i div. butikker, er i mange tilfælde skuffende, der er for meget "BLAF" og "Blif" folk vil have hule drøn, og flotte effekter - ikke kun flot indpakning.
Der bliver solgt meget (uloviligt) flot fyrværkeri rundt omkring, og det kan kun sælges fordi der er et behov, jeg har selv haft import af fyrværkeri, og mener at myndighederne har været alt for hurtige til at lave regler, som tilfredsstiller pressen, og en lille gruppe af mennesker, med bange hunde (undskyld, men i må på hunde kursus)
Fjern de fleste raketer fra hylderne, men giv folk noget andet - større diameter i batterier osv. de er stadige farlige, men det er ikke så stor rissiko, som ved raketterne - Tillad kanonslag i en eller anden form, så det der bliver solgt er under kontrol (jeg taler ikke om store signal knald)
og endeligt, vis folk på en seriøs måde, hvordan man behandler fyrværkeri, sætter det op (laver små private shows) og så lige viser dem, hvad der virkelig sker, hvis man laver LOR.. og ikke me div. frugter.

User avatar
PyroGuf
Posts: 119
Joined: Wed, 1. Feb 2006, 10:42
Location: Danmark
Contact:

Re: Mindre interesse for fyrværkeri?

#3 Post by PyroGuf »

Hej Jesper,

jeg er generelt enig med dig i dine betragttninger om at hysteriet har ødelagt meget fyrværkerisalg. Der findes dog fortsat enkelte butikker, der sætter kvaliteten i højsædet - og som er i stand til at levere kvalitet der overholder loven...

Problemet som jeg ser det er, at lovligt fyrværkeri stadig er farligt hvis det bliver håndteret af idioter - og samtidig ville fornuftige mennesker fint kunne fyre kraftigt kvalitetsfyrværkeri af uden af komme galt afsted...

Jeg ved ikke hvad løsningen er på dette problem, men det opstår sikkert fordi fyrværkeri er en sjældenhed i vores dagligdag...
Venlig Hilsen,
Peder Lauridsen

Post Reply