Tema: Farligere fyrværkeri i Tivoli nu end tidligere?

Hvad skrives der om fyrværkeri i pressen og kommentarer hertil.
Post Reply
Message
Author
User avatar
PyroGuf
Posts: 119
Joined: Wed, 1. Feb 2006, 10:42
Location: Danmark
Contact:

Tema: Farligere fyrværkeri i Tivoli nu end tidligere?

#1 Post by PyroGuf »

Jeg har fundet flg. fra sidste år i Tivoli - jeg kan ikke lade være med at tænke på, at der er skiftet fra 1. klasses europæisk kvalitet til en billigere kinesisk fyrværkeritype... Mine egne erfaringer med denne type er, at det er super til prisen, men bestemt ikke fejlfrit! Jeg ville bestemt selv være bekymret for at brænde derinde...

Hvad er jeres kommentarer? Hvordan har I oplevet showet i Tivoli?

Fyrværkeriraket i Tivoli ramte publikum

Farligt fyrværkeri i Tivoli

Ansatte og gæster bekymrede

Fyrværker: Dømt til at gå galt
Venlig Hilsen,
Peder Lauridsen

pyrotekniker.dk
Posts: 14
Joined: Wed, 1. Feb 2006, 20:10
Location: København
Contact:

#2 Post by pyrotekniker.dk »

Jeg har én enkelt kommentar: Det er altid godt at lave sit reseach ordentligt og begrunde sine udtalelser i fakta. Det er ikke tilfældet i denne situation.

User avatar
PyroGuf
Posts: 119
Joined: Wed, 1. Feb 2006, 10:42
Location: Danmark
Contact:

#3 Post by PyroGuf »

Mener du mig eller Ekstra Bladet? Jeg ville egentlig gerne have haft en debat vedr. Tivoli, kinesisk fyrværkeri og sikkerhed. Måske du vil være komme nærmere ind på, hvad du mener ikke er begrundet eller researched ordentligt? Gerne med fakta ;-)
pyrotekniker.dk wrote:Jeg har én enkelt kommentar: Det er altid godt at lave sit reseach ordentligt og begrunde sine udtalelser i fakta. Det er ikke tilfældet i denne situation.
Venlig Hilsen,
Peder Lauridsen

sune
Posts: 2
Joined: Mon, 24. Jul 2006, 10:46
Location: lemvig

#4 Post by sune »

Jeg vil gerne vide hvorfra du ved at der bliver skudt kinakrudt i tivoli,
Tænk dig nu om inden du svarer da jeg har over 45 afbrændinger i tivoli, og har ikke set en eneste luftbombe fra kina, skudt af højen og magic.
Under fyrværkerifestivalen mellem jul og nytår 2006/2007 skød Gff kinakrudt og der var ingen problemer
Hvis der er yderligere spørgsmål svarer jeg gerne på dem men de skal være saglige og ikke noget der er grebet ud af den blå luft,

User avatar
PyroGuf
Posts: 119
Joined: Wed, 1. Feb 2006, 10:42
Location: Danmark
Contact:

#5 Post by PyroGuf »

Hej Sune,

jeg vil på ingen måde hænge nogen ud! Jeg har ikke konkret viden om hvordan der afbrændes i Tivoli nu, så jeg vil rigtig gerne have en seriøs debat i forumet vedr. dette emne. Husk dette er et forum for fyrværkere - ikke for brokrøve!

Har du selv set 45 jobs i Tivoli eller har du brændt dem - det fremgår ikke af det du skriver?

Jeg vil ikke drømme om at hænge en kollega ud, men da jeg har brændt fyrværkeri af i DK i mere end 10 år og aldrig har set eller lavet et job (på nær måske Barfoeds) uden varer fra Kina (og især luftbomber) ville det undre mig meget, hvis ikke det også bruges i Tivoli.

Hvis dette IKKE er tilfældet er rigtig interesseret i at høre hvad man så bruger og hvordan man laver jobs derinde!

Bemærk især, at Barfoed ikke brugte ret mange luftbomber i det hele taget, da han ikke mente at Tivoli var egnet til store fyrværkerier - han brugte derimod mange endre typer parterre effekter i stedet.

Som sagt - jeg er ikke imod hverken varer fra Kina (som jeg ser som en nødvendighed!) eller nogen form for fyrværkerkollega - jeg synes bare det var et pudsigt sammenfald og vil gerne have en debat om dette, så kom endelig frem med din viden!
sune wrote:Jeg vil gerne vide hvorfra du ved at der bliver skudt kinakrudt i tivoli,
Tænk dig nu om inden du svarer da jeg har over 45 afbrændinger i tivoli, og har ikke set en eneste luftbombe fra kina, skudt af højen og magic.
Under fyrværkerifestivalen mellem jul og nytår 2006/2007 skød Gff kinakrudt og der var ingen problemer
Hvis der er yderligere spørgsmål svarer jeg gerne på dem men de skal være saglige og ikke noget der er grebet ud af den blå luft,
Venlig Hilsen,
Peder Lauridsen

pyrotekniker.dk
Posts: 14
Joined: Wed, 1. Feb 2006, 20:10
Location: København
Contact:

Ændring af fokus

#6 Post by pyrotekniker.dk »

Jeg er enig i sune. Jeg ser desuden ingen grund til en debat om de konkrete produkter der anvendes i tivoli, da diskussionen først og fremmest drejer sig om, hvorvidt den tidligere præsenterede journalistik er korrekt eller ej. Om der så faktisk anvendes varer fra Ipon, Turis, Zink eller andre fabrikker er irrelevant. I øvrigt bør oprindelsesstedet være åbentlys for enhver med blot et perifært kendskab til europæisk fyrværkeriproduktion.

Desuden synes jeg det vil være betydelig mere interessant at ændre fokusset mod de designmæssige aspekter i tivoli og hvordan folk opfatter showene derinde. Det er i højere grad interessant end de tekniske aspekter.

Post Reply