Afbrænding af nytårsfyrværkeri udenfor sæsonen

Jobs, firmaer, rygter osv... Kort sagt alt hvad vi som fyrværkere har lyst til og behov for at snakke om...
Post Reply
Message
Author
Anders
Posts: 29
Joined: Sun, 17. Dec 2006, 21:47
Location: Vejle
Contact:

Afbrænding af nytårsfyrværkeri udenfor sæsonen

#1 Post by Anders »

Jeg har ved et par lejligheder skudt nogen helt små fyrværkerier af. Enten har økonomien eller placeringen ikke kunne retfærdiggøre et rigtigt festfyrværkeri med profesionelle varer, og jeg har derfor valgt at lave et fyrværkeri kun med nytårsvarer.

Som bekendt, er det ikke nødvendigt at søge om tilladelse til afbrænding af nytårsfyrværkeri, når man er fyrværker, men jeg ringer alligevel altid til den vagthavende ved politiet 10 minutter før afbrændingen, for at foregribe de (sikkert ophidsede) opkald de modtager. Her er det så at problemerne begynder....

Jeg kan med ro i sindet sige, at fyrværkernes undtagelse i fyrværkerilovgivningen ikke er almen viden hos de vagthavende betjente. Det har krævet alle mine pædagogiske evner, at forklare tingenes rette sammenhæng, og dermed undgå en sammenstimling af patruljevogne, brandmænd, glammende hunde og EOD personel. Eller med andre ord - kun ved at afgive en længere forklaring, samt navn, adresse, telefonnummer, CPR-nr og certifikat-nr har jeg dulmet deres nerver nok til at undgå ovenstående scenarie.

Er jeg den eneste der har haft problemer med det, eller har jeg bare været uheldig?

Anders

Post Reply