Barfods værkstedshåndbog

Om håndværket, kemikalier, farver, teknik mm.
Post Reply
Message
Author
Anders
Posts: 29
Joined: Sun, 17. Dec 2006, 21:47
Location: Vejle
Contact:

Barfods værkstedshåndbog

#1 Post by Anders »

Hej,


Er der nogen der ved hvordan det gik med Lars Hoffmann Barfods skriverier, jfr tråden lidt længere nede?

Det ville være overordentligt unikt og interessant at have den slags litteratur med dansk baggrund, men jeg syntes ikke at jeg har hørt mere om bogen i et stykke tid nu.

Jeg håber ikke at det betyder at et gammelt håndværk, mister en uvurderlig kilde til oplysninger om opskrifter og metoder.

Anders

User avatar
PyroGuf
Posts: 119
Joined: Wed, 1. Feb 2006, 10:42
Location: Danmark
Contact:

Re: Barfods værkstedshåndbog

#2 Post by PyroGuf »

Hej Anders,

jeg ville også gerne se denne! En klassiker i min samling når den kommer!
Anders wrote:Hej,


Er der nogen der ved hvordan det gik med Lars Hoffmann Barfods skriverier, jfr tråden lidt længere nede?

Det ville være overordentligt unikt og interessant at have den slags litteratur med dansk baggrund, men jeg syntes ikke at jeg har hørt mere om bogen i et stykke tid nu.

Jeg håber ikke at det betyder at et gammelt håndværk, mister en uvurderlig kilde til oplysninger om opskrifter og metoder.

Anders
Venlig Hilsen,
Peder Lauridsen

Peter Jacobsen
Posts: 22
Joined: Thu, 2. Feb 2006, 0:28
Location: Tuse Næs, Holbæk
Contact:

#3 Post by Peter Jacobsen »

Min viden om det er godt ½ år gammel, og den er, at Barfod har skrevet bøgerne (i rå form på sin Mac), men han har ikke økonomi til at udgive dem. Han forventer, at hvis der overhovedet kan skabes en økonomi, så skal udgivelserne ske på engelsk. Det introducerer et nyt problem, nemlig at få dem oversat. Herunder, at finde en oversætter med fagindsigt, samt at finde frem til de korrekte engelske betegnelser, hvis nogen, for flere af de mere specielle danske fagtermer.

Anders
Posts: 29
Joined: Sun, 17. Dec 2006, 21:47
Location: Vejle
Contact:

#4 Post by Anders »

Hmmm. Engelsk er ellers ret nemt. Krudt hedder powder og sådan er det hele vejen igennem.... (omskrevet efter Storm P).

Jeg kan godt se problemet. Det ville være fantastisk at have et værk på dansk, men så mange fyrværkerifreaks er vi heller ikke. Og på engelsk er der i forvejen en mængde gode bøger. Desuden er jeg ikke sikker på, at Lars er lige så godt kendt ude i den store verden, som han er herhjemme.

Er der nogen der har indsigt i, hvor mange eksemplarer der skal sælges før man når break-even?

User avatar
PyroGuf
Posts: 119
Joined: Wed, 1. Feb 2006, 10:42
Location: Danmark
Contact:

#5 Post by PyroGuf »

Jeg tror godt jeg kan formidle en kontakt til en kompetent oversætter, men jeg vil også mene det er en skam, hvis bogen skal laves på engelsk, da den på dansk ville være helt unik - måske man kunne lave begge dele?

Måske man kunne få den danske fyrværkeribranche til at spytte i kassen - det er trods alt en form for kulturhistorie... ?
Peter Jacobsen wrote:Min viden om det er godt ½ år gammel, og den er, at Barfod har skrevet bøgerne (i rå form på sin Mac), men han har ikke økonomi til at udgive dem. Han forventer, at hvis der overhovedet kan skabes en økonomi, så skal udgivelserne ske på engelsk. Det introducerer et nyt problem, nemlig at få dem oversat. Herunder, at finde en oversætter med fagindsigt, samt at finde frem til de korrekte engelske betegnelser, hvis nogen, for flere af de mere specielle danske fagtermer.
Venlig Hilsen,
Peder Lauridsen

Armydudedk
Posts: 22
Joined: Wed, 6. Sep 2006, 14:40

#6 Post by Armydudedk »

J det ville være dejligt med nogle dansk bøger! jeg er desværre ikke så god til engelsk!

gilroy
Posts: 1
Joined: Thu, 13. Jun 2013, 11:50

#7 Post by gilroy »

Det kan jeg da hjælpe dig med. Jeg er lagerførende af fyrværkeri hele året. Du skal dog have en indkøbstilladelse for at købe fyrværkeriet udenfor sæsonen, men den skulle du vel have alligevel til scenefyrværkeriet.

MHT. visco, stupin og andre fikse antændingsmetoder, så kommer du nok lidt ud over hvad dit scenefyrværker certifikat giver tilladelse til, men derfor kan du nu lave nogen fine fyrværkerier alligevel.

Jeg har i øvrigt også en mand på det kursus du skal med på, så du kan da altid prøve at trække Hans fra DRB lidt i ærmet, så kan han hjælpe dig med fyrværkeriet.

Med venlig hilsen



______________
Join online California Institute of Integral Studies and pass4sure to pass wikipedia exam in first try. Our best quality University of California, Berkeley and MICROSOFT training tutorials guide you well for real exam.

PovlValeur
Posts: 8
Joined: Mon, 12. Oct 2015, 17:42

Re: Barfods værkstedshåndbog

#8 Post by PovlValeur »

Er der nogen update på Barfods bog?

Post Reply