hjælp tak...

Her kan generelle forhold omkring PyroForum diskuteres.

Moderator: guffe

Post Reply
Message
Author
EmMaxi
Posts: 1
Joined: Mon, 17. Jan 2011, 17:03

hjælp tak...

#1 Post by EmMaxi »

hej :) jeg ville høre om der var en der gad sætte mig ind i tingene om at være fyrværker. fx. hva skal man først, scene eller festfyrværker. og er der forskel på pyrotekniker og fyrværker. hvis ja hva er forskellen så.
hvis der er noget andet i kan fortælle om ville det fantastisk at høre noget om det. :)

på forhånd tak :)

User avatar
PyroGuf
Posts: 119
Joined: Wed, 1. Feb 2006, 10:42
Location: Danmark
Contact:

Re: hjælp tak...

#2 Post by PyroGuf »

Hej,

En fyrværker, festfyrværker, pyrotekniker er stort set det samme - begreberne bruges blot lidt forskelligt i forskelllige sammenhænge. Fx. vil man ofte til rock koncerter og filmoptagelser snakke om en pyrotekniker, hvor en fyrværker / festfyrværker mere hører hjemme udendørs med klassisk fyrværkeri...

Man begynder med det man vil arbejde med - vil man lave fyrværkeri shows udendørs, behøver man ikke styre efter scenefyrværker etc. Husk at godkendelserne ikke er en egentlig uddannelse, men mere en oplysning om regler og sikkerhed samt en test. Læretiden klares hos en eksisterende fyrværker og det kan være svært at finde en der har mulighed for at tage dig ind... Du skal være "voksen" og klar til at arbejde gratis aftener og weekender i al slags vejr - det er noget man gør hvis man virkelig vil det... !
EmMaxi wrote:hej :) jeg ville høre om der var en der gad sætte mig ind i tingene om at være fyrværker. fx. hva skal man først, scene eller festfyrværker. og er der forskel på pyrotekniker og fyrværker. hvis ja hva er forskellen så.
hvis der er noget andet i kan fortælle om ville det fantastisk at høre noget om det. :)

på forhånd tak :)
Venlig Hilsen,
Peder Lauridsen

User avatar
Peterkrudt
Posts: 3
Joined: Thu, 27. Jan 2011, 23:59
Location: Denmark

#3 Post by Peterkrudt »

Hej
ANG uddannelse som scenefyrværker eller festfyrværker er der desværre en rigtig dårlig karma hos de danske festfyrværkere og ifølge lovgivningen kan de jo selv bestemme over hvor mange vi skal være om brødet.
Jeg har af samme grund selv prøvet i mange år at kontakte flere kendte som knap så kendte fyrværkere pr mail og tlf og svaret er som regel det samme vi er ikke interesseret i at få konkurrence og derfor holdes der lav profil, og der er nogen som aldrig gider at svare tilbage via mail eller tlf. Helt ærligt så tag et kursus som scenefyrværker og så kan du jo selv bestemme over hvor stor en forretning du vil have. Jeg ved godt at det ville være sjovere at få den store uddannelse men som sagt er der nogen som styrer vores fremtid fordi de kan, eller er bange for at vi overhaler dem indenom.Vi må bare håbe at sikkerheds styrelsen en dag vil indrømme at der er et problem og laver reglerne om så vi alle kan komme til fadet og vise hvad vi dur til. Jeg vil nødig sige at der er lavet aftaler under bordet men det virker sådan.
God fornøjelse. :)

Post Reply