Køb i sverige

Her kan generelle forhold omkring PyroForum diskuteres.

Moderator: guffe

Post Reply
Message
Author
remulus
Posts: 2
Joined: Sat, 27. Dec 2008, 18:09
Location: Århus

Køb i sverige

#1 Post by remulus »

Hej.

Jeg kan se at der i år i sverige/malmø er muligt at købe de gode gamle BIG raketter fra spanien, som er supergode som gamle raketter var dengang vi levede i et frit land... og andre produkter med lidt mere krudt i end herhjemme...

Her er link:

http://www.festivalfyrverkeri.com/produ ... .php?kat=2

Mit spørgsmål er ganske enkelt hvor ulovligt det er at tage med over broen?... For lovligt er der jo intet der er i dette klamme regelland efterhånden..

Mvh
Remulus

Kasper
Posts: 3
Joined: Sat, 26. Dec 2009, 19:44

#2 Post by Kasper »

hej, chancen for at blive taget er jo lav der er kun toldere på vej IND i sverige.

check hvad folk har fået i bøder for at tage med hjem fra tyskland.
i just love fireworks.

Krudt13
Posts: 3
Joined: Tue, 19. Nov 2013, 13:02
Location: Vedbæk, Sjælland

Re: Køb i sverige

#3 Post by Krudt13 »

remulus wrote:Hej.

Jeg kan se at der i år i sverige/malmø er muligt at købe de gode gamle BIG raketter fra spanien, som er supergode som gamle raketter var dengang vi levede i et frit land... og andre produkter med lidt mere krudt i end herhjemme...

Her er link:

http://www.festivalfyrverkeri.com/produ ... .php?kat=2

Mit spørgsmål er ganske enkelt hvor ulovligt det er at tage med over broen?... For lovligt er der jo intet der er i dette klamme regelland efterhånden..


Mvh
Remulus
Det rigtig ulovligt at fragte fyrværkeri, krudt og andre pyroteknisk ting ind eller ud af Danmark uden tilladelse fra politi og told. det bliver straffet under, indsmugling/udsmugling af farlig gods, tero paragraf og indsmugling af ulovligt fyrværkeri, det straffes med op til 100.000 kr. eller 5 års fængsel opmod hvor meget du har og hvem der stopper dig. der er nogle der ikke har noget i mod det
Hej
Godt "Fyrår" og husk de 6 gode råde.
jeg saver på spørgsmål omkring hvordan fyrværkeri virker så godt som muligt. så send bare.
Krudt13

Post Reply